– Jeg legger ikke skjul på at vi er kravstore. Her hos MODE Studio handler det jo til syvende og sist om form, farge, estetikk og individuelle løsninger. Da må også vår visuelle profil reflektere nettopp dette, sier Nystad.
En perfekt match
Hun startet bedriften i desember 2014 og som gründer blir du konfrontert med en uendelig strøm av oppgaver som skal løses. Da er det gull verdt å finne de rette samarbeidspartnerne. Og med FREM og Susanne fant hun tonen fra første sekund.
Saken fortsetter under bildet.

BÆREKRAFTIG BEDRIFT: – For oss på MODE Studio er det helt avgjørende at vi har en miljøvennlig og bærekraftig grunnfilosofi, sier daglig leder Anne-Sofie Nystad.
– Det begynte med visitt- og gavekort og jeg skjønte med en gang at dette kom til å bli veldig bra, sier Nystad.
Nygård, som har fagbrev som mediegrafiker, hadde opprinnelig tenkt å bli fotograf:
– Flere som begynte på medier og kommunikasjon stilte med nyinnkjøpt speilreflekskamera og store drømmer, minnes hun.
Visuell visjon
Men hun fattet fort stor interesse for design og grafiske utfordringer:
– Skrifttyper alene er jo et utømmelig tema og danner på mange måter selve fundamentet når du skal kommunisere visuelt.
Saken fortsetter under bildet.

SPENNENDE OPPDRAG: – Det er veldig givende å få lov til å være med å styrke en merkevare som MODE Studio og jeg har virkelig fått frie tøyler, sier mediegrafiker Susanne Nygård hos FREM.
Nygård fikk plass som lærling hos det som da het Bodø Industri, og med fagbrevet i hånda fikk hun jobb samme sted. I dag heter bedriften FREM, og leverer trykkeriprodukter og grafiske tjenester, samtidig som firmaets visjon om å skape arbeidstakere inkluderes i det daglige virke.
Bred portefølje
Trykkeriet har flere faste og fornøyde kunder, og har levert tjenester og produkter i flere tiår. Vi kunne sikkert vært flinkere til å profilere oss, og går kanskje derfor litt under radaren til folk flest. Men det at de samme kundene kommer tilbake tar vi som et kvalitetstegn, og vi har både kapasitet og kompetanse til flere oppdrag.
– Vi leverer alt fra turskilt, brosjyrer, flyers og roll-ups til visittkort, plakater, bøker, hefter og timekort, sier avdelingsleder Gunn Capon hos FREM.
Saken fortsetter under bildet.

PROFF LEVERANDØR: – Vi er stolte over å både å ha en proft trykkeri samtidig som vi kan tilby grafiske tjenester på et høyt nivå, sier avdelingsleder Gunn Capon hos FREM.
Når det gjelder samarbeidet med MODE Studio, så mener Capon at dette har vært en spennende reise:
– Det å få lov til å være med å bygge opp merkevaren for en ny bedrift er noe som gir oss ekstra inspirasjon.
Bærekraftig og eksklusivt
Så er det også slik at for Anne-Sofie Nystad og staben på MODE Studio handler det alltid om mer enn bare klipp. Hudpleie, styling og make-up inngår nemlig også i konseptet. Alt er nøye planlagt. I det sekundet kunden kommer inn døra skal vedkommende ha et eksklusivt fokus, vel vitende om at han eller hun er i trygge, profesjonelle hender.
Saken fortsetter under bildet.

UNIK STIL: I samarbeide med MODE Studio har Susanne Nygård jobbet frem en helt unik stil som gjør at bedriften virkelig skiller seg ut.
Og som en avgjørende del av denne filosofien, ligger et grunnleggende fokus på bærekraft og miljøvennlig løsninger.
– Vi bruker botaniske farger i motsetningen til syntetiske. Vi sjekker også at ingen av våre produkter har vært testet på dyr, sier Nystad.
Saken fortsetter under bildet.

BOTANISK LOGO: Susanne hos FREM har jobbet frem en ny versjon av MODE-logoen, nå med botaniske elementer.
På lag med naturen
Ordet botanisk har fast stilling hos MODE, staben mener det reflekter de verdiene bedriften setter høyt. Nå skal også logoen friskes opp, hvor Susanne Nygård har flettet botaniske elementer inn i bokstavene.
– Vi er superfornøyd med jobben til Susanne og FREM og hun får frie tøyler, understreker Nystad.
Avdelingsleder Gunn Capon hos FREM synes det er litt ekstra stas å få jobbe med en kunde som er så opptatt av miljø og bærekraft. For det er jo også en av grunnpilarene hos FREM:
– Vi jobber hver dag med å skape sosial og lokal bærekraft.